راهنمای مراجعین

راهنماییهای لازم برای بیماران و مراجعین از پذیرش تا ترخیص
بستری بیمار
  1. بیمار به بخش مربوطه مراجعه می کند، و پس از تایید بخش، با همراه، به واحد پذیرش مراجعه مینماید.
  2. مدارک مورد نیاز شامل کارت شناسائی، دفترچه بیمه، و دستور بستری، به واحد پذیرش تحویل داده میشود.
    نکته: درصورت نداشتن بیمه نامه، به منظور استفاده از بیمه خدمات درمانی ایرانیان، میتوانید قبل از بستری به یکی از شعبه های بیمه خدمات درمانی مراجعه فرمایید.
  3. برای بیمار پرونده تدوین شده و هزینه ی علی الحساب از وی دریافت می گردد.
  4. بیمار به همراه پرونده به بخش مربوطه اعزام میشود.
 
بیمارانی که جراحی می شوند
بعد از عمل جراحی اقدامات زیر برای بیمار صورت می گیرد:
  1. بیمار توسط پزشکان مربوطه ترخیص می گردد و اقدامات لازم جهت ترخیص بیمار توسط منشی بخش صورت میگیرد.
  2. پرونده توسط منشی بخش جهت انجام امور حسابرسی به واحد درآمد بیمارستان ارجاع داده میشود.
  3. بیمار نسبت به تسویه حساب اقدام مینماید و برگه ی ترخیص توسط منشی به بیمار تحویل داده میشود.
  4. هنگام خروج از بیمارستان، برگه ترخیص توسط بیمار یا همراه وی به نگهبانی تحویل داده میشود.
 
ملاقات
  • ساعات ملاقات از 15 الی 16 میباشد.
  • قبل و بعد از تماس با بیمار به شستشوی دست ها توجه فرمایید.
  • برای رعایت حقوق افراد و حفظ ایمنی، از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
  • برای کنترل آلودگی صوتی در محیط بیمارستان، گوشی تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار داده تا از ایجاد سر و صدا در راهروهای بیمارستان خودداری شود.
  • از آوردن وسایل اضافی مانند پتو، فلاسک و ... خودداری نمایید.
  • از همراه آوردن کودکان زیر 12 سال به محیط بیمارستان خودداری فرمایید.
  • از همراه آوردن میوه هایی مانند هندوانه، طالبی و ... به بخش های بستری خودداری نمایید.
  • تا حد امکان از حضور در بیمارستان و بخش در مواقع خارج از وقت ملاقات بپرهیزید.
  • برای رفاه حال بیماران و نیز جلوگیری از ورود عفونت به بخش ها از ازدحام بیش از حد در بخش ها خودداری فرمایید.
  • لوازم آغشته به خون (پنبه، گاز و ...) و ترشحات بیمار را در سطل زباله عفونی (سطل زرد رنگ با پلاستیک زرد رنگ) و پسماندهای موادغذایی (باقیمانده غذا، کاغذ، قوطی کنسرو، و ...) را در سطل زباله شبه خانگی (غیر عفونی) بریزید. از آوردن گلدان خاک دار و گلهای طبیعی به داخل بیمارستان بپرهیزید.
 
توصیه های کلی
  1. در صورت مغایرت نام ونام خانوادگی بیمار باآنجه در پرونده درج شده است با ارائه مدارک شناسایی معتبر قبل از ترخیص به واحد پذیرش جهت اصلاح مشخصات مراجعه نمایید در غیر این صورت هیچ نوع تغییری در مشخصات پرونده امکانپذیر نمی باشد.
  2. بیمارانی که دارای دفترچه بیمه می باشند در بدو ورود حتما دفترچه بیمه خود را به منشی ارائه نماید.
  3. بیمارانی که فاقد بیمه هستند بلافاصله پس از بستری در ساعت اداری به دفتر نماینده خدمات درمانی مقم در بیمارستان مراجعه تا در اسرع وقت دفترچه بیمه به ایشان صادر گردد.
  4. بیماران تصادفی هنگام مراجعه به بیمارستان در اولین فرصت معرفی نامه تصادف را از منشی بخش تحویل گرفته، به پاسگاه محل تصادف مراجعه نمایند و جواب نامه را از پاسگاه محل تصادف دریافت وبه منشی بخش ارائه نمایند تا در هنگام ترخیص با مشکلات مالی مواجه نشود.
  5. بیماران تصادفی در صورت استفاده از پلاتین هنگام ترخیص حتما کپی فاکتور پلاتین را به منشی بخش جهت اقدامات بعدی تحویل دهند.
  6. استفاده از بیمه تکمیلی نیاز به معرفی نامه دارد جهت دریافت معرفی نامه قبل از ترخیص به منشی بخش مراجعه فرمایید.
  7. بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند ولی امکان دسترسی به سازمان بیمه گر خود ندارند هنگام ترخیص حتما مدارک بالینی شامل خلاصه پرونده و لیست داروهای مصرفی را از منشی بخش دریافت و به سازمان بیمه گرخود تحویل دهند.
  8. بیمارانی که دارای بیمه های پایه (خدمات درمانی، تامین اجتماعی، کمیته امداد، نیروهای مسلح) می باشند در صورت استفاده از پلاتین حتما هنگام ترخیص کپی شرح عمل و بیهوشی را از منشی بخش تحویل بگیرند.
  9. کلیه بیمارانی که دارای دفترچه بیمه (مصباح انرژی، برق باختر، آب و فاضلاب، کلیه بانک های ملی، تجارت، توسعه صادرات، ملت، صادرات، صدا و سیما، پادگان مالک اشتر، پدافند، کلیه سربازها، بیمه ایران، بیمه میهن، شرکت نفت، نیروی انتظامی، و بنیاد جانبازان نیاز به معرفی از سازمان بیمه گر خود دارند.
  10. ارائه گزارش MRI انجام شده در بیمارستان امیرکبیر و تحویل آن به منشی قبل از ترخیص الزامی است.
  11. چنانچه جهت ضمانت تسویه حساب پرونده، مدارک شناسایی خود را به پذیرش تحویل داده اید ظرف 48 ساعت جهت تسویه حساب اقدام فرمایید در غیر این صورت این واحد هیچگونه تعهدی نسبت به مدارک شما ندارد.
فرایند آموزش به بیمار در حین بستری