برگزاری جلسه هماهنگی وهم اندیشی درخصوص مشکلات قضائی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مریوان

1403/07/25
تعداد بازدید :34

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان ، روز سه شنبه مورخ 24 مهر ماه 1403 بمنظور هماهنگی ،  و ارتقاء همکاری های بین بخشی و مساعدت بیشتر قضایی ، جلسه مشترکی با حضور معاون و نماینده دادستان و روسای دادگاه انقلاب اسلامی ، تعزیرات حکومتی ، نظام پزشکی ، اداره دامپزشکی ، رئیس مرکز بهداشت ، مدیران ، مسئولین و کارشناسان مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مریوان در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد.

دکتر هوشنگ پیر فلاح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم حاضرین با بیان اینکه تامین و حفظ سلامت شهروندان مهم ترین رسالت مجموعه بهداشت و درمان است ، گفت : در این راستا حمایت های دستگاه قضایی، خصوصاً دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان در اجرای موفق برنامه های مرتبط با سلامت بسیار حایز اهمیت است واز زحمات وحمایت های دستگاه قضایی شهرستان در جهت رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم قدردانی و خواستار تعامل بیشتر در راستای تقویت این همکاری شد.

در ادامه دکتر کامل دستوره رئیس نظام پزشکی ، رئیس اداره دامپزشکی  ، رئیس اداره دامپزشکی ، مدیران ، مسئولین و بازرسان امور درمان ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود و نقطه نظرات خود در خصوص تخلفات ، مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان را مطرح و با قدردانی از همکاری مطلوب مقامات قضایی شهرستان خواستار جدیت بیشتر در رسیدگی به پرونده های تخلفاتی حوزه سلامت شدند.

محسن شهسواری معاون و نماینده دادستان عمومی مریوان ، طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات کارکنان بهداشت و درمان ، از عملکرد این نهاد در عرصه خدمت رسانی به مردم شهرستان ابراز رضایت کرد و گفت: دادگستری تمام قد حامی شبکه بهداشت و درمان است و ما تمام تلاش خود را برای تسریع در روند رسیدگی به تخلفات این بخش به کار خواهیم گرفت و در خصوص نحوه نظارت ها ، تشکیل و ارسال پرونده های تخلفاتی ، پیگیری های قانونی و رفع برخی نواقص و ... توصیه هایی را بیان کرد.

احسان روحی رئیس دادگاه انقلاب شهرستان نیز در زمینه حقوق عامه شهروندان و حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه مطالبی را بیان نمود و گفت : مطابق با آنچه وظیفه سازمان است و به دور از هر تردیدی با متخلفین بویژه حوزه بهداشت و درمان برخورد خواهد شد.

شهرام خسروی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان با قدردانی از تلاش شبانه روزی مدیران ، مسئولین و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان ، با اعلام آمادگی همکاری این اداره در بازرسی و گشت های مشترک ، خواستار جدیت و نظارت بیشتر بر تخلفات بهداشتی ، درمانی و دارویی توسط کارشناسان مربوطه در سطح شهرستان شد.

 

در پایان راهکارهای ایجاد رویه واحد و قاطع بین سازمانی در خصوص برخورد و رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت از جمله برخورد جدی تر با مراکز غیر مجاز دندانپزشکی و زیبایی ،  نظارت بیشتر بر اماکن گیاهان دارویی ،  نظارت بر تابلو و تبلیغات پزشکان در سطح شهر توسط نظام پزشکی و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سامانه های دانشگاه