· ثبت خلاصه مشخصات و جریان نامه های وارده و صادره در رایانه یا دفاتر مربوطه
· پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آنان به واحدهای مربوط و تکریم ارباب رجوع.
· تدوین و تنظیم برنامه ملاقات مدیران و کارکنان و مراجعین با مقام مافوق
· تنظیم برنامه های مربوط به جلسات، ملاقات، مسافرت ها، کنفرانس ها، بازدیدهای داخلی و خارجی مقامات
· صیانت از کلیه مکاتبات و اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده
· بررسی مطالبات انعکاس یافته در رسانه های گروهی در خصوص فعالیت موسسه
· پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آن ها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات انجام درخواست های متقاضیان و مراجعه کنندگان و رعایت طرح تکریم ارباب رجوع ترتیب ملاقات مراجعین
· ابلاغ دستورات مقام مافوق به اشخاص و موسسات ذی ربط و واحدهای تابعه برحسب خط مشی تعیین شده