معرفی دفتر توسعه آموزش دانشکده

                                                                      Education Development Office (EDO)   



                                                                         مسئول EDOدانشکده پرستاری ومامایی: 
                                                                            خانم ویداآقامیری ( کارشناس ارشد مامایی)    
                             
                                                                                   


  مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC) بعنوان مغز متفکر دانشگاه ، مسئولیت ارتقای کیفی آموزش را در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی کشور بعهده دارند. ایفای این نقش حساس مستلزم وجود ساز وکار دائمی در کلیه دانشکده ها است تا فعالیت های توسعه آموزش در تمامی ارکان آموزش دانشگاه تسری یابد. بمنظور فراهم کردن این بستر اجرایی ایجاد دفاتر توسعه آموزش (EDO) در دانشکده ها و مراکز آموزشی درمانی ایجاد گردیده است و طی یک آئین نامه شرح وظایف مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)  و دفاتر توسعه آموزش (EDO) و نحوه تعامل آنها تعیین شده است .

 شرح وظایف بر اساس آیین‌نامه ی مصوب دویست ویکمین جلسه‌ی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی به تاریخ 18/12/1388:

-همکاری در ارتقای توانمندی‌های اعضای هیأت علمی در زمینه‌های مختلف آموزش علوم پزشکی

-همکاری در اجرا و ارائه مشاوره در زمینه‌ی ارزشیابی اعضای هیأت علمی و فرآیندهای آموزش در دانشکده.

-ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرح‌های پژوهش در آموزش

-ارائه مشاوره در حیطه‌های مختلف یاددهی ـ یادیگری، اجرای روش‌های نوین آموزشی و ارزشیابی به گروه‌های آموزشی و اعضای هیأت علمی دانشکده

-شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده

  خلاصه ای ازشرح و ظایف دفتر توسعه آموزش دانشکده عبارتند از:

 الف:نظارت در اجرای فرآیندهای آموزشی گروههای آموزشی دانشکده 
 1 .ارزیابی فعالیت های آموزشی گروههااعم از کلاس درس ، آموزش های درون بخشی مانند ژورنال کلاپ، گزارش مورد و .... بر اساس چک لیست های EDO.
 2 .ارائه فیدبک در موضوع کمیت و کیفیت فرآیندهای آموزشی به گروههای آموزشی
 3.نظارت بر نحوه ارزیابی دانشجویان (تناسب متد ارزیابی ، اهداف آموزشی ، روایی , پایایی آزمون) و ارائه آن به گروههای آموزشی و اساتید.
 4.هدایت اجرای ارزشیابی درونی درگروههای آموزشی دانشکده.

 ب:همکاری در ارزشیابی اعضای هیات علمی
 1 .ارزیابی کمیت و کیفیت فعالیت آموزشی و ارائه پسخوراند آن به اساتید
 2 .تشویق و ترغیب دانشجویان جهت شرکت در ارزشیابی صحیح اساتید
 3.اطلاع رسانی به اساتید در مورد مراحل فرآیند ارزشیابی
 4.تحلیل نتایج ارزشیابی اساتید و بازبینی آنها بطور کیفی و مصاحبه ای
 5 .ارائه و بازبینی فرمهای ارزشیابی جهت اطلاع اعضای هیات علمی در سایت دانشکده
 6 .شرکت در جلسات گروههای آموزشی و تحلیل نتایج ارزشیابی و راهکارهای بهبود نقاط ضعف

 ج:ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش
 1 .راست آزمایی طرحهای دانش پژوهی
 2 .چاپ مقاله در مجلات آموزش پزشکی
   3.ارسال فرآیندهای آموزشی به جشنواره های آموزشی ) شهید مطهری و ... (

 د:شرکت در برنامه ریزی آموزش
1.نظارت بر ارائه طرح درسها در ابتدای ترم در گروههای آموزشی
 2.تکمیل طرح درس های تدوین نشده و بارگذاری آنها بر روی سایت دانشکده

 ه :همکاری در ارتقای توانمندیهای اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی
 1 .نیاز سنجی اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی و انعکاس آنها به EDC
 2 .معرفی و پیگیری اعضای هیات علمی جهت شرکت در کارگاههای آموزشی EDC
 3 .تهیه پمفلت های آموزشی و ارائه آنها به اعضای هیات علمی

   مدیر دفتر توسعه بایستی بعنوان عضو شورای آموزشی دانشکده در جلسات شورا مشارکت فعال داشته باشد.
   کلیه فعالیت های دفاتر توسعه با هماهنگی و نظارت مرکز مطالعات انجام می شود. 
   مدیر دفتر توسعه توسط رئیس دانشکده و با موافقت مدیر مرکز مطالعات از بین اعضای هیات علمی همان دانشکده تعیین می شود. 

        دانلودفرم گزارش تحلیل آزمون

        دانلود فرم خام تحلیل آزمون

         جشنواره شهید مطهری

        دانلود طرح دوره ترکیبی (فارسی)   

        دانلود طرح دوره ترکیبی ( انگلیسی )

سامانه های دانشگاه