خانم دکتر بهار موسس غفاری
متخصص پزشکی هسته ای
مرتبه علمی: استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی
شرح وظایف:
درحیطه پزشکی عمومی
معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بعنوان مسئول اصلی آموزش پزشکی عمومی دانشکده، دبیر کمیته پیاده سازی استانداردهای پایه آموزش پزشکی عمومی، عضو کمیته برنامه درسی آموزش پزشکی عمومی و رابط دانشگاه و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در امرآموزش پزشکی عمومی بوده و تحت ریاست و نظارت مستقیم رئیس دانشکده پزشکی می باشد.
- نظارت بر اجرای صحیح برنامه آموزشی و سیاست های ناظر بر آموزش پزشکی عمومی.
- نظارت بر عملکرد کارشناسان اداره آموزش.
- تعامل با گروههای آموزشی اعم از علوم پایه و بالینی در جهت پیشبرد سیاستهای وزارت متبوع و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی.
- بررسی وپیگیری امور آموزشی واداری دانشجـویان رشته پزشکی از دو ورود تا فارغ التحصیلی.
- برگزاری آزمون های جامع کشوری و درون دانشگاهی
- تامین فضای فیزیکی آموزشی مناسب و مطلوب مطابق با استانداردها.
- تجهیز و راه اندازی مرکز مهارتهای بالینی ومرکز انفورماتیک جهت برگزاری آزمونهای عملی.
- توسعه فضای فیزیکی آموزش پزشکی عمومی و ایجاد ظرفیت های جدید آموزشی.
- بازنگری برنامه آموزش پزشکی عمومی در مقاطع چهارگانه.
- ایجاد مرکز مهارت های بالینی.
- افزایش پتانسیل پزشکان عمومی فارغ التحصیل در برخورد با بیماران سرپایی و اورژانس.
- توسعه امکانات آموزشی و رفاهی در مراکز آموزشی درمانی.
- توجه ویژه به بحث اخلاق پزشکی و موازین حقوقی در درمان.
درحیطه تخصصی
- برنامه ریزی، نظارت، ارزشیابی و اجرای کلیه برنامه های آموزشی تخصصی موجود منطبق با کوریکولوم های مصوب.
- در اجرای دقیق کلیه دستورالعملهای آموزشی ابلاغی از وزارت متبوع و دانشگاه اهتمام می ورزد.
- مسئولیت راه اندازی و توسعه رشته های جدید تخصصی دانشکده پزشکی منطبق با قوانین موجود.
- برنامه ریزی اجرای ارزیابی درونی برنامه های آموزشی و ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی.
- تشکیل کمیته پشتیبانی در خصوص عملیاتی کردن نتایج ارزیابی برنامه ها.
- برنامه ریزی و تقویت ارزشهای انسانی و حرفه ای گری در فرآیند آموزشی تخصصی.
- برگزاری آزمونهای ارتقاء و گواهینامه تا مرحله اعلام نتایج.
- همکاری با وزارت متبوع در برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی.
- نظارت بر آزمونهای دوره ای کلیه گروههای بالینی را مدیریت نموده و برگزار می نماید.
- نظارت وانجام کلیه امور مربوط به واحد دستیاری.
- هماهنگی امور اجرایی و آموزشی دستیاران بامعاونین آموزشی بیمارستانها، مدیران گروههای بالینی وروسای بخشهای آموزشی.
- تلاش درجهت بهبود امکانات معیشتی ورفاهی دستیاران ازطریق رایزنی بامسئولین محترم دانشکده پزشکی و دانشگاه.
- بررسی وکارشناسی بردستورالعملها وطرحهای پیشنهادی ازسوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، معاونت محترم آموزشی دانشگاه و ریاست محترم دانشکده پزشکی.
- مشارکت درکمیته ها وشوراهای مشورتی که ازسوی حوزه های معاونت محترم آموزشی دانشگاه وریاست محترم دانشکده پزشکی تشکیل می شود.
- تدوین و بازنگری آیین نامه ها، بخش نامه ها و شیوه نامه های داخلی.
- نظارت براجرای صحیح برنامه های آموزشی درمقاطع رشته های تخصصی.
- نظارت بر توسعه روشهای نوین ارزشیابی وارزشیابی مستمر دررشته های تخصصی.
- آموزش و نظارت برارزشیابی درونی گروههای آموزش تخصصی و فوق تخصصی وفلوشیپ.
- برنامه ریزی جهت بازخورد ارزشیابی واجرای کاریکولوم آموزشی دربخش های آموزشی.
- تشکیل تیم ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی.
-نظارت و اجرای ارزشیابی بیرونی درون دانشگاهی وآمادگی جهت فرایند ارزشیابی بیرونی و اعتبار بخشی ازسوی وزارت متبوع.
-تشکیل کمیته پشتیبان جهت پیگیری رفع نواقص حاصل از ارزیابی درونی وبیرونی درون دانشگاهی.
- تمدید مجوزها.
- بازنگری و به روز رسانی ادواری برنامه های آموزشی.
- تشکیل و پشتیبانی کمیته های آزمون.
- برگزاری آزمونهای ارتقاء و گواهینامه رشته های تخصصی تا مرحله اعلام نتایج
- برگزاری آزمونهای پذیرش فلوشیپ تا مرحله اعلام نتایج
- بازخورد نتایج آزمون به گروه های آموزشی و دانشگاه
- همکاری با وزارت متبوع در برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی و فوق تخصصی
- نظارت و ارزشیابی آزمونهای دوره ای کلیه رشته های تخصصی ، فوق تخصصی و فلوشیپ
- رسیدگی به شکایات آزمون
- برگزاری کارگاه های آموزشی براساس کوریکوم، شامل کارگاه احیاء بالغین، روش تحقیق، شیرمادر، احیاء نوزادان و.. در طی سال 93
- بازنگری log book و الکترونیک نمودن آن و برگزاری آزمون آسکی و روشهای نوین طرح سوال در طی سال 93
- انجام ارزیابی درونی کلیه برنامه های آموزشی وارزیابی بیرونی درون دانشگاهی در طی سال 93
- خرید سیستم های رایانه ای وتجهیزات اداری و تشکیل کمیته پشتیبان گروههای آموزشی در طی سال 93
- رسیدگی به پروند ه های مطروحه هفته ای یک بارو تدوین گردش کار برای فرایندهای موجود در معاونت در طی سال 93
- نصب و راه اندازی سامانه آزمون و برگزاری آزمونهای پذیرش فلوشیپ ، ارتقا و گواهینامه در شش ماه اول سال 93
آقای دکتر مظاهر خدابنده لو
phd - ویروس شناسی
مرتبه علمی: استاد
شرح وظایف:
- اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه سیاستها، مقررات و فرآیندهای آموزش علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده، منطبق بر قوانین، مصوبات، مقررات و آیین نامه های اجرایی مربوطه با رویکرد گسترش دورههای تحصیلات تکمیلی.
- برنامهریزی امور آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه با همکاری واحدهای ذیربط و نظارت بر حسن اجرای وظایف گروه های آموزشی وابسته و اجرای برنامهها و فعالیتهای آموزشی هر گروه آموزشی و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به شورای آموزشی یا تحصیلات تکمیلی دانشکده.
- پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و اعضای هیات علمی و مدیران گروه های آموزشی مختلف علوم پایه در هر نیمسال و انعکاس آن به ریاست دانشکده و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای هیات علمی.
- هکاری در اجرای دورههای کوتاهمدت آموزشی.
- برنامهریزی جهت تامین امکانات لازم جهت تعامل علمی - آموزشی با گروه های آموزشی دانشکده و سایر دانشکده ها و واحدهای دانشگاه.
- برنامه ریزی آموزشی دانشکده در راستای برنامه های راهبردی و عملیاتی دانشکده و دانشگاه ، سند چشم انداز، نقشه جامع علمی و آمایش سرزمین.
- همکاری در برگزاری دوره های توانمندسازی و دانش افزایی دانشجویان و اعضاء هیأت علمی.
- ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصل ها به منظور به روز رسانی، کارآمدی اعضای هیات علمی دانشکده ، غنابخشی و ارزش مداری و ارائه پیشنهاد لازم به رئیس دانشکده حسب مورد.
- برنامهریزی برای ارتقای مهارتهای علمی – تخصصی دانشجویان جهت ورود به جامعه
- نظارت و ارزیابی فرآیند اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور در دانشکده با هماهنگی دانشگاه.
- برنامه ریزی و اقدام در خصوص توسعه و تقویت گروه های آموزش علوم پایه و جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های جدید در گروه های آموزشی علوم پایه دانشکده.
- شرکت فعال در جلسات و کمیته های مختلف آموزشی در سطح دانشکده و دانشگاه و وزارت متبوع (حسب مورد).
- همکاری و نظارت بر جمع آوری و تنظیم اطلاعات لازم در زمینه امور آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- تهیه و تنظیم طرح ها و برنامه های آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- برنامه ریزی ، ارزشیابی و نظارت بر اجرای فعالیتهای آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- نظارت بر تهیه و تنظیم و اجرای تست های ارزشیابی فعالیتهای آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- نظارت بر تهیه و تنظیم اساسنامه های آموزشی و طرح های لازم ، جهت تأسیس و توسعه گروه های آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- تهیه و تنظیم برنامه ها و دستورالعمل های لازم جهت برگزاری کلاسهای کارآموزی و سمینارهای آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- اجرای برنامه های آموزشی طی دوره و پس از پایان هر دوره علوم پایه و تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشکده.
- ارزشیابی مستمر فعالیتهای گروه های آموزشی علوم پایه به منظور تعیین روش های مناسب جهت بهبود برنامه های آموزشی و رفع نارسایی های موجود.
- هماهنگ کردن روش های اجرای مصوبات و آیین نامه های آموزشی در دانشکده و گروه های آموزشی مربوط و تعیین روش ها و پیگیری و هماهنگی معیارهای ارزشیابی و پیشرفت عملکرد آموزش علوم پایه.
- بررسی کلیه فعالیتهای مربوط به برنامه ریزی آموزشی از لحاظ نیروی انسانی و مادی در گروه های آموزشی علوم پایه براساس برنامه های اجرا شده.
- برآورد کلی اعتبار مورد نیاز واحدهای آموزشی از لحاظ پرسنلی ، ساختمان ، لوازم آزمایشگاهی و کارگاهی و گزارش به رئیس دانشکده.
- انجام سایر امور مربوط واگذار شده.
آقای دکتر خالد رحمانی
دکترای تخصصی اپیدمیولوژی (Ph.D)
مرتبه علمی: دانشیار
پست الکترونیک واحد پژوهش دانشکده پزشکی: pajohesh_dpezeshki@muk.ac.ir
شرح وظایف:
- برنامه ریزی و اتخاذ سیاستهای مناسب در زمینه گسترش فعالیتهای پژوهشی دانشکده در راستای اولویتهای پژوهشی دانشگاه
- اصلاح و تعدیل آئین نامه های پژوهشی دانشکده
- ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی
- ارزشیابی فعالیتهای پژوهشی اعضای هیات علمی و تنظیم گزارش سالیانه
- برگزاری کارگاه های پژوهشی بر اساس نیاز مخاطبین
- بررسی و ارزیابی ارتقاء اعضای هیات علمی
- ایجاد تسهیلات لازم جهت بهره گیری اعضای هیات علمی و دانشجویان از منابع اطلاعاتی
- برگزاری جلسات شورای پژوهشی دانشکده
- شرکت در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده
- شرکت در شورای پژوهشی دانشگاه
- ارزشیابی فعالیت کارکنان حوزه معاونت پژوهشی دانشکده
آقای محمد عبدالملکی
معاون اداری مالی
مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر (آقای دکترعزت ا... رحیمی)
مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت (آقای دکتر پدرام عطایی)
مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید (خانم دکتر ناهید زمانی مهر)
مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی قدس (آقای دکتر آزاد معروفی)
شرح وظایف:
بخش اول:
وظایف معاونین آموزشی بیمارستانها در رابطه با هیأت علمی شاغل در بیمارستانها
1. نظارت در برنامه ریزی سالیانه فعالیتهای آموزشی بخشها.
2. نظارت بر حضور و فعالیت های اعضای هیأت علمی در بخشهای آموزشی.
3. نظارت بر ارائه گزارش کار و فعالیت آموزشی و درمانی اعضای هیأت علمی در بخشهای مختلف.
فعالیتهای آموزشی بخش بالینی شامل موارد زیر است:
1-3-راند بخش
2-3-گزارش صبحگاهی
3-3-تشکیل کلاس در بخش جهت دانشجویان، کارورزان و دستیاران.
4-3-برگزاری ژورنال کلاب جهت استادان و فلوها.
5-3-آموزش سرپائی در درمانگاهها، اتاق عمل و ...
6-3-ارزشیابی دانشجویان و کارورزان از نظر علمی، عملی و رفتاری
7-3-طرح سئوالات و حضور در جلسات امتحانی
4. نظارت و تنظیم زمانبندی نحوه شرکت در کارگاههای آموزشی.
5. نظارت بر حُسن اجرای موازین اسلامی توسط اعضای هیأت علمی.
6. نظارت بر نحوه شرکت در کنفرانس های علمی.
7. نظارت بر ارزشیابی فعالیتهای بخش و اعضای هیأت علمی (بخشی از آن توسط دانشجو و کارورز بصورت محرمانه انجام می گیرد).
8. ارائه خدمات کمک آموزشی از قبیل تایپ مقالات، تهیه اسلاید، آنالیز آماری طرحهای تحقیقاتی و مشاوره جهت تدوین طرحهای تحقیقاتی با استفاده از برنامه های کامپیوتری.
9. نظارت کلی بر ورود و خروج، حضور و غیاب و مرخصی مدیران گروههای آموزشی.
بخش دوم:
وظایف معاونین آموزشی بیمارستانها در رابطه با رؤسای بخش شامل :
1. شرکت منظم در جلسات شوراهای آموزشی دانشگاه و دانشکده پزشکی.
2. شرکت در جلسات معاونین آموزشی بیمارستانهای دانشگاه و جهت هماهنگی در امر آموزش.
3. ارتباط و هماهنگی با سایر قسمتهای بیمارستان از قبیل دفتر پرستاری، آزمایشگاه و ...
4. تنظیم فعالیت آموزشی بیمارستان و تهیه گزارش برای مراجع بالاتر.
بخش سوم:
تجهیزات آموزشی
1. تشکیل کمیته مدارک پزشکی و نظارت بر کیفیت نگهداری مدارک.
2. تنظیم طرحهای مربوط به تکنولوژی آموزشی و درخواست بودجه آنها.
3. نظارت بر تجهیز و اداره کتابخانه های بیمارستان.
4. نظارت بر تنظیم برنامه های استفاده از فضاهای آموزشی (سالن کنفرانس، آمفی تأتر و کلاسهای درس).
5. تجهیز واحد سمعی و بصری جهت بکارگیری از روشها و تکنولوژی های جدید و تهیه وسایل کمک آموزشی جهت سالن کنفرانس و کلاسهای درس.
6. تجهیز پاویون های دستیاران و دانشجویان و نظارت بر امکانات رفاهی و غذایی.
بخش چهارم:
وظایف معاونین آموزشی بیمارستانها در رابطه با آموزش گیرندگان شامل: فلو، دستیار، کارورز، دانشجو
1. کنترل و نظارت برمعرفی نامه ها.
2. هماهنگی در نحوه تقسیم آموزش گیرندگان با معاونت آموزشی بالینی دانشکده پزشکی و مدیران گروههای آموزشی براساس ظرفیت بخشهای آموزشی بیمارستان.
3. معرفی آموزش گیرندگان به بخشهای آموزشی بیمارستان.
4. نظارت برنامه ریزی و کیفیت آموزش در بخشهای آموزشی بصورت تئوری و عملی.
5. نظارت و هماهنگی بر نحوه ارزشیابی و امتحان پایان دوره آموزش گیرندگان و اعلام نمرات ارزشیابی کارآموزان و کارورزان و اعلام شروع بکار و گواهی کارکرد فلوها و دستیاران به دانشکده پزشکی.
6. نظارت بر اجرای انجام برنامه مقررات آموزشی.
7. نظارت بر اجرای موازین اسلامی و اخلاق پزشکی در بخشها.
8. نظارت بر ارائه امور رفاهی آموزش گیرندگان در بیمارستانها.
نحوه انتخاب معاونین آموزشی بیمارستان
معاون آموزشی بیمارستان با پیشنهاد ریاست بیمارستان و ابلاغ معاونت آموزشی دانشگاه منصوب می شود.
نحوه انتخاب معاونین آموزشی بخشها
معاون آموزشی بخش با پیشنهاد رئیس بخش و ابلاغ معاون آموزشی بیمارستان منصوب می شود.