کلینیک ویژه تخصصی سنندج در اسفند ماه 1395 بر اساس برنامه طرح تحول نظام سلامت با اهداف ذیل تاسیس شد .
1. ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی با رعایت تعرفه های مصوب قانونی
2. ارائه خدمات سرپایی تشخیصی ، درمانی ، توانبخشی و مشاوره در کلیه ی رشته های بالینی اعم از تخصصی ، فوق تخصصی و پاراکلینیک به بیماران در خارج از بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی
3. ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به صورت شیفت صبح و عصر
1. اداره کلینیک ویژه تخصصی سنندج و پیگیری کلیه ی امور پرسنلی ، اداری
2. مسئول مکاتبات اداری با مراجع ذیصلاح
3. ارائه بودجه سالانه به هیئت مدیره
4. اجرای مصوبات هیئت مدیره و ارائه گزارش آن به معاونت درمان
5. برنامه ریزی و برگزاری جلسات تعیین شده در هیئت مدیره
6. نظارت برمعرفی پرسنل گروه های پزشکی و پیراپزشکی ، اداری و خدماتی برای فعالیت در کلینیک ویژه تخصصی سنندج به معاونت درمان بر اساس آیین نامه تاسیس و بهره برداری کلینیک ویژه مستقل و اخذ تایید مبنی بر عدم ممنوعیت قانونی اشتغال در کلینیک ویژه
7. برنامه ریزی مناسب جهت ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت بیماران و رعایت منشور حقوق بیمار در کلینیک
8. نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی و غیره بر اساس دستورالعمل های مربوطه برای کلینیک در راستای فعالیت طبق استاداردهای مربوطه
9. نظارت بر نحوه ی پذیرش ، نوبت دهی و ارائه خدمات توسط پزشکان و سایر کار کنان
10.نظارت بر تهیه برنامه پزشکان و پرسنل ( منشی ، خدمات ، نگهبان و تاسیسات )
11.نظارت بر امورشکایات و پیشنهادات
12.ابلاغ تذکرات فنی لازم به کارکنان کلینیک طی هماهنگی با مسئول فنی و پیگیری اقدامات اجرایی و اعلام مراتب به معاونت درمان
13.مدیریت بحران
امور مالی کلینیک های ویژه تخصصی سنندج ، در طبقه سوم استقرار دارد ومدیریت آن واحد برعهده آقای سعید پرویزی فرد می باشد. این واحد ، از دو قسمت عمده تشکیل شده است:
حسابداری درآمد به اموری مانند : وصول وجوه ، ارسال اسناد به سازمانهای بیمه گر ، پیگیری وصول مطالبات از واحد های مذکور و .... می پردازد
حسابداری هزینه نیز دستمزد و کارانه و ... تمامی پرداخت ها را شامل می شود
وظایف کلی مدیریت مالی:
تجزیه و تحلیل و برنامهریزی مالی: شامل متناسب ساختن ساختار داراییها، بدهیها ،بهبود عملکرد و برنامهریزی آتی ؛ مدیر مالی با بررسی سلامت مالی این کلینیک ، نیاز مالی آن را متناسب با عملکرد فعلی و رشد مورد انتظار آتی تعیین میکند.
شرح وظائف :
· تهیه وتدوین صورتهای مالی از طریق نظارت مستمر بر عملیات امورمالی و محاسباتی وتنظیم حسابها بر اساس آئین نامه ومقررات حاکم بر تحریر دفتر ها وضوابط مربوطه وصحت وسلامت آنها وتهیه گزارش های موردی مدیریت
· نظارت بر عملکرد پرسنل امور مالی واحدهای اجرائی تابعه .
1- کنترل هزینهها؛ ۲- پیشبینی سود ۳- تحلیل بازده و ریسک در تصمیمات مالی
· نظارت وهماهنگی در اجرای قوانین ومقررات حاکم بر عملیات مالی و حفظ وحراست از اسناد مالی
· تبادل اطلاعات مالی کلینیک بر حسب مورد با واحدهای تابعه دانشگاه حسب ضرورت ، با هماهنگی با مسئولین مافوق .
· نگهداری وتحویل وتحول وجوه نقدینه ها وسپرده ها واوراق بهادار وپیگیری ونظارت مستمر بر وصول به موقع درآمده
· اجرای کدینگ (طبقه بندی ) حسابها بر اساس شکل متحد و یکسان به منظور ایجاد وحدت رویه وقابلیت مقایسه گزارش های مالی.
· شناسایی ونگهداری حساب مقداری و ریالی اموال ،ماشین آلات و تجهیزات ودارائی ها
· اطلاع وکنترل تمامی تفویض اختیارات ، به منظور امضاءها ی مجاز در مصرف منابع وفراهم نمودن شرایط هماهنگی بین آنان
· اجــــرا ی عملیـــات مالی درچارچوب بودجه تفضیلی مصوب ، پیگیری و به روزرسانی مانده حساب
· نظارت براجرای روش های متداول حسابداری واجرای دستورالعملهای پیش پرداخت و علی الحساب ، تقسیط بدهی و تضمین ها و انبارگردانی ،رسیدگی به دارائی های ثابت وتنخواه گردان
1. حضور به موقع در کلینیک بر اساس برنامه اعلامی
2. گرفتن لیست پذیرش بیماران از سامانه نوبت دهی
3. پذیرش مراجعین با رعایت طرح تکریم ارباب رجوع بر اساس سامانه نوبت دهی و طی هماهنگی با پزشک برای مراجعین حضوری
4. ثبت کدملی و مشخصات بیماران در سامانه HIS و تایید استحقاق درمان سازمان های بیمه گر ( گرفتن HID )
5. ثبت دقیق ویزیت یا خدمات درمانگاهی بیماران با توجه به نوع کلینیک و نام پزشک متخصص یا فوق تخصص
6. چک دقیق پرداخت اینترنتی و اختلاف تعرفه های ویزیت و خدمات پاراکلینیک (آزاد ) و پرداخت از طریق POS
7. هماهنگی جهت ورود بیماران با کمترین زمان انتظار به اتاق پزشک
8. راهنمایی بیماران جهت ثبت مهر کلینیک روی برگه ی بیمه مخصوص داروخانه / پاراکلینیک
9. جمع آوری برگه های بیمه ( تامین اجتماعی و نیرو های مسلح ) و اطمینان از مهر و امضاء پزشک
10.تایید پذیرش بیماران و آمار روزانه در سیستم HIS و نیز ثبت در برگه آمار روزانه
11. ثبت مهر کلینیک روی برگه های بیمه و تحویل برگه های بیمه و آمار به سوپروایزر وقت
اعلام هرگونه بحران بر اساس لیست کد های بحران به سوپروایزر / مدیریت