شرح وظایف مدیر حراست
1 - پیگیری جذب نیروهای کارآمد و متخصص
2 - بازنگری ساختارها ، تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف حراست
3 - پیگیری اخذ اعتبارات لازم
4 - استاندارد سازی روش ها
5 - برنامه ریزی ، سازماندهی ، نظارت و هدایت کلیه فعالیت ها و اقدامات حراستی
6 - کنترل و نظارت بر حضور و اشتغال اتباع خارجی در محیط دانشگاه بر اساس ضوابط
7 - همکاری و اظهار نظر در طرح های حفاظت از تأسیسات دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای طرحهای مزبور
8 - استقرار سیستم مناسب حفاظت فیزیکی ، پرسنلی و فناوری اطلاعات دانشگاه
9 - ابلاغ دستورات حراستی به موسسات تابعه و واحدهای اداری
10 - انجام اقدامات لازم در صورت بروز حوادث و سوانح و اطلاع فوری مراتب به مقامات مسئول
11 - نظارت بر تهیه و تنظیم فرم های حراستی
12 - توانمند سازی کارکنان حراست
13 - ارائه نظرات مشورتی به مسئولین با توجه به اطلاعات مکتسبه
14 - رفع نقائص و بهبود روش های حراستی
15 - هماهنگی و تعامل با واحدهای درون و بیرون سازمانی
16 - تنظیم برنامه های مختلف بازرسی
17 - انجام مکاتبات و پیگیری آن و پاسخ به استعلام سازمان های ذیصلاح
18 - تعیین صلاحیت پرسنل اعزامی به خارج از کشور و توجیه حفاظتی آنان و نیز پرسنلی که با اتباع بیگانه ارتباط دارند
19 - انجام سایر امور محوله از سوی ریاست دانشگاه