شرح وظایف کارشناس حفاظت اسناد
1 - نگهداری و حفاظت کلیدها ، مفتاح قفل ها ، رمز و دستگاههای تکثیر
2 - تشکیل دبیرخانه محرمانه
3 - اجرای کامل نظامنامه و دستورالعمل حفاظت اسناد طبقه بندی شده
4 - دریافت ،ثبت و اقدام به حفاظت اسناد طبقه بندی شده و محرمانه بصورت متمرکز
5 - طبقه بندی اسناد و مدارک بر حسب درجه اهمیت و حساسیت
6 - ایجاد بایگانی منظم موضوعی و پرسنلی و سیستم مطمئن بایگانی ، ارسال مراسلات و گردش اسناد
7 - استقرار سیستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مخازن سئوالات آزمون های سراسری و سایر آزمون ها
8 - تهیه و تنظیم ، تکثیر و نسخه برداری از نامه های طبقه بندی شده با نظر مسئول مستقیم
9 - انجام اقدامات لازم در جهت جلوگیری از افشاء غیر مجاز مذاکرات و صورت جلسه ها
10 - تهیه و تنظیم ، دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از سازمانهای مختلف و حراست از آنها بر اساس مقررات
11 - تدوین دستورالعمل های حفاظتی جهت حفظ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده و نظارت بر حسن انجام آن
12 - پالایش اسناد راکد
13 - نظارت بر امحاء اسناد و مدارک و اوراق اداری
14 - آموزش و توجیه کارکنان در خصوص نحوه حفاظت از اسناد طبقه بندی شده
15 - کنترل صحت درجه بندی اسناد محرمانه بر حسب اهمیت و میزان لطماتی که ممکن است به دلیل دستبرد یا افشای آنها به مصالح و امنیت مجموعه وارد گردد.
16 - برقراری سرویس حفاظت برای انتقال و ارسال اسناد طبقه بندی شده
17 - صدور کارت شناسایی پرسنلی
18 - نظارت بر حفاظت اسناد واحدهای تابعه