شرح وظایف کارشناس حفاظت اسناد

 1 - نگهداری و حفاظت کلیدها ، مفتاح قفل ها ، رمز و دستگاههای تکثیر

2 -  تشکیل دبیرخانه محرمانه

3 - اجرای کامل نظامنامه و دستورالعمل حفاظت اسناد طبقه بندی شده

 4 - دریافت ،ثبت و اقدام به حفاظت اسناد طبقه بندی شده و محرمانه بصورت متمرکز

5 - طبقه بندی اسناد و مدارک بر حسب درجه اهمیت و حساسیت

6 -  ایجاد بایگانی منظم موضوعی و پرسنلی و سیستم مطمئن بایگانی ، ارسال مراسلات و گردش اسناد

 7 - استقرار سیستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مخازن سئوالات آزمون های سراسری و سایر آزمون ها

8 -  تهیه و تنظیم ، تکثیر و نسخه برداری از نامه های طبقه بندی شده با نظر مسئول مستقیم

9 -  انجام اقدامات لازم در جهت جلوگیری از افشاء غیر مجاز مذاکرات و صورت جلسه ها

 10 - تهیه و تنظیم ، دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از سازمانهای مختلف و حراست از آنها بر اساس مقررات

11 -  تدوین دستورالعمل های حفاظتی جهت حفظ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده و نظارت بر حسن انجام آن

12 -  پالایش اسناد راکد

13 - نظارت بر امحاء اسناد و مدارک و اوراق اداری

 14 - آموزش و توجیه کارکنان در خصوص نحوه حفاظت از اسناد طبقه بندی شده

15 -  کنترل صحت درجه بندی اسناد محرمانه بر حسب اهمیت و میزان لطماتی که ممکن است به دلیل دستبرد یا افشای آنها به مصالح و امنیت مجموعه وارد گردد.

16 - برقراری سرویس حفاظت برای انتقال و ارسال اسناد طبقه بندی شده

 17 - صدور کارت شناسایی پرسنلی

18 -  نظارت بر حفاظت اسناد واحدهای تابعه











سامانه های دانشگاه