نظارت بر دارو :

واحد نظارت بر دارو یکی از واحد های مدیریت شبکه بهداشت ودرمان بوده و زیر نظر مستقیم مدیریت شبکه می باشد واحد فوق کلیه امورات مربوط به دارو را پیگیری می نماید و مسئول واحد باید دارای مدرک دکترای داروسازی وهمچنین تجربه وتخصص لازم در این زمینه داشته باشد .

 اهم شرح وظایف واحد نظارت بردارو:
انجام بازدیدهای مستمر و منظم از داروخانه های خصوصی و دولتی سطح شهر
انجام بازدیدهای مستمر و منظم از فروشگاههای گیاهان دارویی و عطاریها ی سطح شهر
انجام بازدیدهای مستمر و منظم از باشگاههای ورزشی بدنسازی
انجام بازدیدهای مستمر و منظم از اماکن عمومی شامل ( مجتمع های تجاری وسوپرمارکت هاو ..... ) در خصوص بررسی عدم عرضه وفروش داروهاومکمل های رژیمی قاچاق و غیر مجاز
ارجاع تخلفات مراکزتحت پوشش به کمیسیون های ذیربط و مراکز قضایی
پیگیری کمبودهای دارویی
تهیه و تامین داروهای مخدر بیمارستان ها و کلینیک های ترک اعتیاد و داروهای بیماران کانسری
آموزش
بازدید دوره ای از کلینیک های ترک اعتیاد(مراکز درمان سوء مصرف مواد)
رسیدگی به شکایات دارویی
کارشناسی داروهای قاچاق وغیرمجاز
انجام مکاتبات وامورات مربوط به داروخانه های جدیدالتاسیس

نظارت بر درمان :

شرح وظایف واحدنظارت بر درمان :
نظارت بر حسن اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها و استانداردهای بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در بخش درمانی غیردولتی و دولتی 
1- کنترل و نظارت بر میزان تعرفه‌های اخذ شده در بخش خصوصی و مطابقت آن با تعرفه‌های مصوب قانونی 
2- رسیدگی به هر گونه شکایت واصله از عملکرد بخش غیردولتی و در صورت لزوم ارجاع پرونده به مراجع ذیصلاح قانونی 
3- ارسال پسخوراند بعد از هر بازدید و برخورد با موارد تخلف یا رعایت سلسله مراتب (تذکر شفاهی- اخطار و تذکر کتبی- اخذ تعهد کتبی- معرفی به دادگاه- معرفی به کمیسیون ماده 11- معرفی به کمیسیون تعزیرات حکومتی) 
4- اقدام به تعطیلی و پلمپ مراکز درمانی غیرمجاز که توسط افراد فاقد صلاحیت و یا افراد فاقد پروانه کار اقدام به فعالیت نموده‌اند. 
5- صدور گواهی اشتغال بکار پزشکان و لیسانسیه‌های پروانه‌دار, صدور سایر گواهی‌های موردنیاز شاغلین بخش خصوصی براساس ضوابط و قوانین (در صورت بررسی پرونده و براساس سوابق و نحوه همکاری با واحد نظارت بر درمان)
5- جمع‌آوری آخرین آمار و اطلاعات فعالیت مراکز درمانی بخش خصوصی تحت محدوده جغرافیایی شبکه بهداشت و درمان 
6- همکاری و تعامل با واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان و ارسال بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به مراکز بخش خصوصی جهت اطلاع‌رسانی و جلب همکاری بخش خصوصی به منظور به حداکثر رساندن توفیق برنامه‌های بهداشتی
7- همکاری و تعامل با ادارات و ارگانها (سازمان نظام پزشکی, اداره بازرگانی و ...) با هماهنگی مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان 
8- مقابله و برخورد با هر گونه راه‌اندازی و تاسیس مراکز درمانی بصورت خودسرانه و نیز افراد فاقد صلاحیت که در امور درمانی مداخله می‌نمایند.

ساختمان و کارپردازی : 

واحد نظارت بر ساختمان شبکه با انجام امورات مربوط به نظارت ساختمان در بخش کارگاهی و راهبرد و نگهداری تاسیسات موجود در آن و همچنین  بر آورد نیازهای تعمیراتی ساختمانهای تحت پوشش شبکه و تهیه متره و برآورد آیتمهای مورد نیاز ، اختصارا به شرح ذیل می باشد :

انجام امور جاری مهندسی و مشاوره در بخش نظارت کارگاهی در پروژه های عمرانی
نظارت بر انجام مطالعه اولیه و تهیه طرح ها و نقشه پروژه های عمرانی
بررسی و اعلام نظر در خصوص نقشه ها و مشخصات فنی تهیه شده توسط پیمانکاران
نظارت فنی بر حسن اجرای پروژه های عمرانی و رسیدگی و تایید صورت وضعیت های پیمانکاران
اعلام نظر و نظارت فنی بر خرید مصالح ساختمانی
برنامه ریزی و نظارت بر رعایت استانداردهای ایمنی ساختمان ها و ابنیه
برآورد نقشه ها و تهیه اسناد مناقصه و تهیه و تنظیم اسناد و مدارک ارجاع کار به مشاوران و پیمانکاران واجد شرایط در چارچوب مقررات
تنظیم و ارائه موافقت نامه های طرح های عمرانی به سازمان های مرتبط
تهیه و برآورد کارهای جدید ابلاغی به پیمانکاران طرح های عمرانی مجموعه
کنترل و نظارت مقطعی و موردی بر روند اجرای طرح های عمرانی
کارشناس املاک و ساختمان های معرفی شده توسط واحد ها و سازمان ها ی تابعه
رسیدگی به صورت وضعیت و عملکرد پیمانکاران و ارائه گزارش به مقامات مافوق
تهیه متره و برآورد مصالح ساختمانی و تاسیساتی مورد نیاز طرح های عمرانی
پیگیری و نظارت بر خرید مصالح ساختمانی و گرفتن استعلام قیمت
تهیه و تنظیم آرشیو اسناد ، مدارک و نقشه های معماری ، سازه و تاسیسات مکانیکی و برقی طرح های عمرانی
پیگیری کلیه امور اداری مربوط به طرح های عمرانی از ادارات و سازمان های مربوطه
انجام خدمات مشاوره ، طراحی و نظارت در مورد طرح های عمرانی جهاد دانشگاهی
تهیه و تنظیم صورتجلسه های کارگاهی و انجام کار
پیگیری و انجام امور مربوط به تحویل موقت شامل بررسی کارهای اجرایی بر اساس نقشه ها و پیگیری تشکیل کمیسیون تحویل
رسیدگی به صورت وضعیت مالی و ریز متره و تعدیل قراردادها و انعکاس آن به مقامات مافوق
تهیه و تنظیم گزارش کارشناسی از وضعیت طرح های عمرانی حسب نیاز مافوق
انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

حسابداری :

اهم  وظایف واحد حسابداری

۱- مسئول امور مالی: هماهنگی و نظارت بر کارهای پرسنل، مالی، اعم از حقوق و مزایا، دفتر داری، رسیدگی به اسناد، دریافت و پرداخت ، درآمد و اموال. همچنین پیگیری امور مالی شبکه از طریق بودجه، اعتبارات و دریافت و پرداخت. همچنین پیگیری طرح های عمرانی از طریق دفتر فنی نظارت بر اجرای پروژه ها و دریافت تخصیص پروژه ها و هزینه نمودن آن به نحو احسن.

۲- دفتر داری: ثبت کلیه دریافت ها و اعتبارات و پرداخ۰تها، هزینه ها و تهیه و تنظیم دفاتر حسابداری(روزنامه، کل معین و بانک) و تراز عملیاتی.

۳- حقوق و مزایا: اجرای احکام صادر شده و ارسال شده به حسابداری از واحد کارگزینی،  همچنین تنظیم لیست های حقوق، اضافه کار، کارانه، حق الزحمه، ردیف های بهداشتی- تفاوت احکام – پاداش پایان سال و ...

۴- رسیدگی: تنظیم اسناد پرسنلی و غیر پرسنلی بر اساس مستندات و طبق قوانین و مقررات مالی، همچنین بررسی کلیه اسناد حسابداری و مدارک پیوست و کنترل نحوه ی پرداخت های پرسنلی و قراردادها تا اینکه مغایرتی با آیین نامه  مالی و معاملاتی دانشگاه نداشته باشد. سپس مهر و امضاء و تایید جهت پرداخت.

۵- درآمد: تنظیم صورت حساب های طرف های قرار داد(خدمات درمان- تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر بیمه ها) و ارسال به سازمانهای ذیربط و کنترل وصولها و مطالبات سازمان های طرف قرار داد، ارائه تراز نامه ماهیانه درآمد به اداره ی درآمد دانشگاه – پیگیری کسورات – اجرای دقیق بخشنامه ها و دستورالعمل ها و اجرای تعرفه های اعلام شده از سوی وزارتخانه.

 رسیدگی قبل از پرداخت و بعد از پرداخت،  رفع واخواهی انبار گردانی پایان سال انبار ها

 تهیه لیست و مستندات حقوق و مزایا ( عیدی - مسکن- اضافه کار- لباس - کارانه- ماموریت و ...)،  ارسال بیمه پرسنل به تامین اجتماعی،  تهیه لیست و مستندات حق الزحمه های بهداشتی،  تهیه و ارسال دیسکت کلیه واریز های پرسنل به بانک انبار گردانی پایان سال انبارها، تهیه مغایرت ماهیانه کلیه بازنشستگان و موظفین به تعداد ۵۰۰ نفر،  تهیه کسورات بازنشستگان و موظفین به طور ماهیانه،  انجام کلیه کارهای بانکی انبار گردانی پایان سال انبار ها( کسور پرسنلی و...)، تحویل کلیه چکهای دارایی تا حصول فیش واریزی،  رابط دانشگاه - مرکز بهداشت- اسناد عمرانی،  آمار - بودجه - کنترل تخصیصات ، صدورچک،  دریافت و پرداخت اسناد رسمی، ثبت اسناد در سیستم تعهذی،  تهیه مغایرت بانکی، تنظیم اسناد اسناد پزشکان بیمه روستایی، انبار گردانی پایان سال، کنترل و رسیدگی اسناد تعهدی، بایگانی اسناد تعهدی، تفکیک اسناد و تکمیل کلیه کسورات با امضا، بایگانی پرسنلی و بازنشستگان و موظفین، انبار گردانی پایان سال، تهیه اسناد سفر - پاداش - رانندگان استیجاری - طرحی و قرار داد( بیمه روستایی، پزشکان)

 

حراست :

متن آیتم 

فناوری اطلاعات :

 

واحد فناوری اطلاعات شامل زیر بخشهای ذیل میباشد :

·         بخش سخت افزار

·         بخش نرم افزار

·         بخش شبکه

·         بخش طراحی WEB

معرفی اجمالی هر یک از زیر بخشها و وظایف آنها در واحد فناوری اطلاعات :

 بخش سخت افزار : در این بخش کارهای مختلفی در راستای خرید ،پشتیبانی و..... قطعات سخت افزاری ، سیستمهای کامپیوتری و سرورهای مستقر  انجام میگردد .
این قسمت وظیفه نگهداری سخت افزار موجود  ، نیازسنجی بیمارستان در راستای سخت افزار های جدید، آموزش نگهداری صحیح از سیستمها به پرسنل و بازدید دوره ای جهت بررسی سیستم های سخت افزاری مرکز و گزارش به مسئول واحد را خواهد داشت .

 بخش نرم افزار : در این بخش پشتیبانی از نرم افزار ها و همچنین Data Base های مربوط به آن انجام میگردد . که این پشتیبانی ها شامل آموزش نرم افزار به پرسنل ، رفع ایرادات آنها در سیستم ،  گزارش به شرکت سازنده ، گرفتن Backup از اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورها ، تهیه فایلهای مورد نیاز واحدهای دیگر
این قسمت وظیفه انجام کارهای بالا و گزارش نحوه انجام کارها و اعلام ایرادات به مسئول واحد را خواهد داشت .

 بخش شبکه : در این بخش کارهای مربوط به راه اندازی شبکه های داخلی و گسترش آنها، همچنین پشتیبانی از شبکه موجود انجام میشود .

 بخش طراحی WEB : بروزرسانی اطلاعات موجود در پرتال نیز بر عهده این بخش میباشد

در این بخش اطلاعات قبل از بارگذاری به اطلاع مسئول واحد میرسد .


دیگر وظایف:

 بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید و یا عدم تایید نیاز، نصب سیستم عامل ها و آنتی ویروس بر روی رایانه های موجود در واحد، تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیوب ، نظارت بر فرایند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند به شرکت های مربوطه، نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات سخت افزاری و شبکه، راه اندازی کامپیوترهای جدید و ارتقاء سیستمها، عیب یابی و رفع مشکل شبکه ای سیستم های کامپیوتری، حفظ و پشتیبانی از شبکه، نصب و نگهداری کلیه نرم افزارها بر حسب نیاز واحدهای مختلف، به روز رسانی نرم افزاری کامپیوترهای مجموعه، پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم، آشنایی فنی با نرم افزارها و سخت افزارهای مربوطه، تهیه گزارش از فعالیتها ، پیشرفتها و مشکلات جهت سرپرست مربوطه


سامانه های دانشگاه