عملکرد اورژانس هوایی از زمان تاسیس

1403/05/28
تعداد بازدید :5

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کردستان جعفری ریاست اورژانس 115 عملکرد پایگاه اورژانس هوایی را تشریح نمود
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، اورژانس هوایی این دانشگاه ۲۶ ماموریت انجام داده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، حسین جعفری اظهار کرد: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتدای تاسیس تا کنون ۵۵۲ ماموریت انجام داده است.
وی افزود: روز گذشته یک مادر باردار مریوانی ۲۸ ساله با شکایت درد زایمان در هفته ۳۳ بارداری با اقدام به موقع اورژانس هوایی به مرکز بعثت سنندج منتقل شد.
به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مجموع ۵۹ ماموریت به بالگرد هوایی اعلام شده است که به دلیل شرایط جوی نامناسب و دلایل کروی، تنها ۲۶ ماموریت آن انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سرو آباد با ۷ ماموریت، بیشترین سهم را در ماموریت های اورژانس هوایی امسال داشته است، افزود: شهرستان مریوان با پنج ماموریت، سنندج پنج، کامیاران پنج، بیجار دو و شهرستان های دیواندره و قروه با گزارش یک ماموریت از پرواز اورژانس هوایی دانشگاه در سال‌جاری است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه، بیشترین ماموریت اورژانس هوایی را مربوط به حوادث غیر ترافیکی اعلام کرد و گفت : حوادث غیر ترافیکی با گزارش نه مورد، ترافیکی هشت مورد، مادران باردار چهار مورد، سکته مغزی یک مورد و سایر موارد اورژانسی با چهار مورد از ماموریت های اورژانس هوایی دانشگاه در سال‌جاری بوده است.
به گفته وی از این ۲۶ ماموریت انجام شده، ۱۰ ماموریت ثانویه (انتقال بیمار از مراکز درمانی به مراکز درمانی پیشرفته تر) و ۱۶ ماموریت اولیه (انتقال بیمار از صحنه حادثه، کوهستان ها، محل های صعب العبور و جاده ها) صورت گرفته است

سامانه های دانشگاه