۱- برنامه ریزی به منظور تهیه و بروز رسانی شناسنامه و بانک اطلاعاتی کلیه تجهیزات پزشکی سرمایه ای موجود و مورد نیاز به تفکیک مراکز درمانی.
۲ - برنامه ریزی به منظور نیاز سنجی منطقی و تعیین اولویت بندی نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه ای مراکز درمانی با رعایت کلیه ضوابط ابلاغی.
۳ - برنامه ریزی به منظور تهیه و به روز رسانی فهرست کمبودها و نیازهای تجهیزات پزشکی سرمایه ای .
۴- برنامه ریزی به منظور تهیه مستندات فنی و بازرگانی مورد نیاز جهت کارشناسی فرایند خرید به لحاظ(کیفیت وقیمت) بویژه درخریدهای متمرکز و برگزاری مناقصات.
۵- برنامه ریزی به منظور برگزاری مستمر کمیته تجهیزات پزشکی به تفکیک در حوزه ستادی ومراکز درمانی.
۶ - برنامه ریزی، تهیه و تدوین دستورالعمل های اجرایی ضوابط مدیریت نگهداشت و ابلاغ به کلیه مراکز درمانی.( سیاستهای کلی نگهداشت در سال شامل برنامه های انجام تعمیرات موردی(CM)،تهیه چک لیستهای نگهداری پیشگیرانه(PM)وبرنامه کنترل کیفی)
۷- برنامه ریزی به منظور نحوه تهیه، جمع آوری و ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به هزینه های صورت پذیرفته درحوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای
۸- برنامه ریزی به منظور حمایت از تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل.
۹- برنامه ریزی جهت انجام بازدید و بازرسی های دوره ای و موردی به صورت مستمر در چارچوب شرح وظایف ابلاغی و مستندسازی اقدامات انجام شده.
۱۰ - برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز به صورت مستمر جهت کاربران وکارشناسان فنی تجهیزات پزشکی مستقر در ستاد، مراکز درمانی پرسنل جدیدالورود،کارآموزان وپرسنل طرحی و همچنین بازدید ازنمایشگاه و همایش های تجهیزات پزشکی.
۱۱- برنامه ریزی و نظارت براجرای استانداردهای اعتباربخشی در مراکز درمانی تحت پوشش مطابق استاندارد مذکور.
۱۲- برنامه ریزی و برگزاری جلسات مشترک و به صورت مستمر بین کارشناسان تجهیزات پزشکی مستقر در حوزه ستادی معاونت درمان و معاونت غذا ودارو دانشگاه به منظور بهره برداری از توان کارشناسی کلیه همکاران و انجام نظارت و بازدیدهای مشترک و تقسیم بعضی از امورمحوله .
۱۳- برنامه ریزی به منظور اطمینان از برق سالم در مراکز درمانی با توجه به ضوابط ابلاغی .
۱۴- برنامه ریزی جهت ارتقاء برنامه های جاری و بازبینی دستورالعمل ها، بخشنامه ها وچک لیستهای موجود.
۱۵- نظارت برنحوه اجرای دستورالعمل خرید (تأمین) تجهیزات پزشکی سرمایه ای درکلیه مراکز درمانی و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
۱۶- نظارت برنحوه اجرای دستوالعمل مدیریت نگهداشت در کلیه مراکز درمانی و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور
۱۷- نظارت بر اجرای مفاد قراردادهای منعقد شده در حوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای بویژه قراردادهای سرویس و نگهداری سالیانه و قراردادهای خرید و ثبت اقدامات ،،مستندات و هزینه ها صورت پذیرفته و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض از مفاد قراردادهای مذکور.
۱۸- نظارت، جمع آوری و ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به هزینه های انجام شده و به تفکیک درخصوص تعمیرات تجهیزات پزشکی، قراردادهای سرویس و نگهداری و آزمونهای کنترل کیفی تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی.
۱۹- نظارت برکلیه امور تفویض شده از طرف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به دانشگاهها و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض ازدستورالعمل مذکور.
۲۰- نظارت بر اسقاط(جایگزینی) و جابجایی تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای تجهیزات مشمول سطح بندی و سایر تجهیزات پزشکی مطابق با ضوابط
۲۱- نظارت برصورتحسابهای (فاکتورها و پیش فاکتورهای) صادره از طرف شرکتها و واحدهای صنفی در حوزه خرید و خدمات پس از فروش تحهیزات پزشکی سرمایه ای و ملزومات مصرفی و اصلاح عملکرد در صورت مشاهده موارد نقض از دستورالعمل مذکور.
۲۲- تهیه گزارشهای تحلیلی درخصوص نظارت و پایش اجرای برنامه جامع نگهداشت و میزان اثر بخشی آن بر(کاهش میزان خرابی،کاهش زمان خواب،کاهش هزینه های ،اطمینان ازصحت،دقت،ایمنی وعملکرد تجهیزات پزشکی)