دریافت شکایات از طریق سامانه ملی 190 ، مراجعه ی حضوری به واحد رسیدگی به شکایات، تلفنی
بررسی و تکمیل اطلاعات مورد نیازشکایات واصله و انجام تحقیقات لازم پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
جمع بندی و ارائه آمار و نمودار انالیز شکایات شش ماهه و سالیانه به مراجع ذیصلاح
جمع آوری، ثبت و بایگانی شکایات و درخواستهای واصله
برگزاری جلسات کمیته کارگروه اخلاق بالینی، رسیدگی به شکایات و تحلیل عملیات با حضور مسئولین مربوطه
ارائه پاسخ به شکایات واصله براساس دستورالعمل کشوری در زمان تعیین شده و ثبت در سامانه ملی 190
جمع آوری و تشکیل بانک اطلاعاتی انضباطی تمامی پرسنل استان