مدیریت عملیات (Operations Management) یکی از دانشهای زیرمجموعه مدیریت است. این نوع از مدیریت مراحلی مانند برنامهریزی، نظارت و سازماندهی فرایندهای سازمان را در بر میگیرد و شامل تمام مراحلی است که یک ماده اولیه را به محصول نهایی تبدیل میکند. هدف اصلی از انجام این اقدامات کسب سود بیشتر از طریق بهبود و اصلاح فرایندهای قدیمی سازمان است. لازم به ذکر است که اقدامات مذکور باید با اهداف بلندمدت و استراتژی اصلی سازمان همراستا باشند و پس از آن در عملیاتهای روزمره سازمان اعمال شوند.
شرح وظایف:
1)نظارت بر کارکنان
2)ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان
3)ایجاد هماهنگی در فرایندهای تولید خدمات
4)همکاری با مدیران ارشد سازمان
5)نقش داشتن در طراحی برنامههای استراتژیک سازمان
6)ایفای نقش در فرایند توزیع پشتیبانی فنی
7)نظارت بر فرایند پشتیبانی
8)طراحی، سازماندهی و هماهنگی در فرایندهای سازمان
9)تصمیمگیری در خصوص روشهای مدیریت پروژه
10)تحلیل و بررسی دادههای سازمان
11)ایفای نقش در زمینه بودجهبندی واحدهای مختلف سازمان
12)بررسی عملکرد هر واحد و بهینهسازی آنها در صورت لزوم
13)بهینهسازی فرایندهای کلی سازمان
کارشناس بهبود کیفیت و اعتباربخشی
سرکار خانم مهسا صدفی
تحصیلات: کارشناس ارشد پرستاری داخلی - جراحی
شماره تماس: 33628000 - 087 داخلی:708
شرح وظایف:
1)فرهنگ سازی، آموزش وتوانمندسازی کارکنان بخش های تحت مسئولیت به منظور پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی ملی و ملاکهای حاکمیت بالینی
2)راهنمایی و همکاری با کارکنان بخش های تحت مسئولیت خود برای تدوین خط مشی ها، فرایندها، شاخص ها و برنامه بهبود کیفیت
3)تشکیل و اداره کارگروههای تخصصی به منظور تدوین مستندات و برنامه های اجرایی پیاده سازی و استانداردهای ملی و حاکمیت بالینی
4)بررسی مستندات سایر مراکز درمانی کشور و سایر کشورها در جهت دستیابی به تجربیات موفق آنان در تدوین مستندات بهبود کیفیت و بومی سازی آن
5)حضور مستمر در بخش های مرتبط و برگزار جلسات دپارتمانی
6)شناسایی چالش ها و مشکلات موجود در مسیر اجرا و پیشرفت برنامه ها ی بهبود کیفیت و ارتقای ایمنی بیمار در بخش ها و ارائه گزارش به مسئول واحد بهبود کیفیت
7)ارائه گزارشات مداوم در خصوص تدوین مستندات، پایش شاخص ها و پیاده سازی موارد ابلاغ شده به بخش ها به مسئول واحد بهبود کیفیت
8)شرکت در جلسات، کارگاه ها و سمینارهای تخصصی مرتبط با برنامه بهبود کیفیت در داخل و خارج بیمارستان
9)انجام ممیزی های دوره ای درراستای پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی ملی، حاکمیت بالینی
10)انجام سایر امور محوله از سوی مسئول واحد بهبود کیفیت
کارشناس نظارت بر امور سلامت کارکنان
سرکار خانم نیوشا فتاحی
تحصیلات: کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
شماره تماس: 33628000 - 087 داخلی:708
شرح وظایف:
1) ارجاع نیروهای جدیدالورود به مرکز معاینات طب کار و آزمایشگاه تشخیص عدم اعتیاد جهت تایید صلاحیت جسمی و روانی
2) هماهنگی و برگزاری معاینات دوره ای سالیانه ویژه پرسنل عملیاتی و دیسپچ
3) بررسی موردی معاینات سلامت روان و ارجاع به روانپزشک
4) هماهنگی کلاسهای آموزشی سلامت روان با همکاری واحد آموزش
کارشناس سلامت روان
سرکار خانم نیوشا فتاحی
تحصیلات: کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
شماره تماس: 33628000 - 087 داخلی:708
شرح وظایف:
1) شناسایی عوامل و مشکلات اثرگذار بر سلامت روانی و اجتماعی جمعیت تحت پوشش
2) تدوین برنامه های مداخله ای به منظور کنترل و کاهش عوامل و فاکتورهای اجتماعی شناسایی شده در منطقه درراستای سیاست های ابلاغ شده
3) ارایه حمایتهای روانی اجتماعی به دنبال حوادث و بلایا به کودکان و بزرگسالان
4) آموزش های همگانی پیشگیری از مصرف مواد، الکل و دخانیات و کاهش آسیب آن در مدارس، محیط های کاری ،فرهنگی و ورزشی
5) آموزش های خود مراقبتی در حوزه سلامت روانی،اجتماعی و اعتیاد
کارشناس آموزش عمومی
جناب آقای میلاد ابراهیمی
تحصیلات: کارشناس فوریت های پزشکی
شماره تماس: 33628000 - 087 داخلی:703
شرح وظایف:
1)برنامهریزی و اجرای تمامی فرایندهای آموزشی.
2)شناسایی دورههای آموزشی مورد نیاز.
3)طرحدرس، محتوای مورد نیاز و روش آموزش هر دوره در تعامل با کمیتههای علمی (در سازمانهای بزرگ).
4)برنامهریزی برای زمان، مکان و تامین مدرس هر دوره.
5)هماهنگیهای لازم برای تبلیغات دورههای آموزشی.
6)اطلاعرسانی در مورد زمان و مکان دوره و ثبتنام شرکتکنندگان.
7)برگزاری آزمون پایانی دوره.
8)صدور گواهینامه دوره برای قبولشدگان.
کارشناس هماهنگی آموزش فوریت های پزشکی
جناب آقای یوسف مرادی
تحصیلات: کارشناس فوریت های پزشکی
شماره تماس: 33628000 - 087 داخلی:703
شرح وظایف:
1)انجام نیازسنجی آموزشی براساس شغل و شاغل به منظور تعیین نیازهای آموزشی کارکنان
2)تشخیص و انتخاب روش مناسب آموزش
3)برنامهریزی آموزشی براساس نیازسنجی صورت گرفته و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آموزش به منظور تهیه تقویم آموزشی شرکت
4)تخصیص بهینه بودجه تقویم آموزشی تهیه شده بر اساس اعتبارات شرکت
5)تهیه و بروزرسانی شناسنامه آموزشی کارکنان بر اساس دورههای طی شده
6)هماهنگی با مراکز آموزشی مختلف بر اساس نیازهای آموزشی کارکنان سازمان
7)نظارت بر اجرای دورههای آموزشی
8)شناسایی اهداف آموزشی و در نظرگرفتن فرهنگ و نظام ارزشی در طراحی دورهها
9)توصیف کارکردهای آموزش
10)تبیین نظریههای یادگیری در زمینه آموزش موثر
11)مقایسه اثربخشی آموزشهای فردی و تیمی
12)ارزیابی موثر برنامههای آموزشی
کارشناس اورژانس هوایی
جناب آقای ناصر زندکریمی
تحصیلات: کارشناس فوریت های پزشکی
شماره تماس: 33628000
شرح وظایف:
1)نظارت بر عملکرد تیم پزشکی
2)برقراری تعامل بهینه بین کروی پزشکی و کروی پروازی
3)نظارت بر ثبت، ضبط ، بایگانی مدارک ،دفاتر، فرمهای مرتبط با آمبولانس هوایی
4)ارزیابی سطح دانش پرسنل و نیازسنجی های آموزشی
5)تشکیل جلسات روزانه و تحلیل ماموریت های صورت پذیرفته و آسیب شناسی وقایع درجهت پیشگیری از ناهماهنگی های بعدی و افزایش ایمنی و بهره وری
6)برقراری تعامل و ارتباط بین کروی پروازی، دیسپچ و مراکز درمانی
7)حضور مستمر در بیمارستانهای محل فرود بالگرد و هماهنگی با دفاتر پرستاری جهت آموزش پرسنل بیمارستان، سوپروایزرها و برقراری تعامل موثربا انان
8)تامین تجهیزات مصرفی و غیرمصرفی پایگاه آمبولانس هوایی
9)پیگیری تشکیل جلسات برون سازمانی مرتبط با حوزه هوایی و شرکت فعال درآن جلسات
10)نظارت بر اصل چک صبحگاهی تجهیزات بالگرد و چک بعداز هر ماموریت
11)پیگیری امور بیمه پرسنل (مسئولیت و حوادث) و اطمینان از بیمه پرسنل
12)نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل ها و استانداردهای اعلام شده هوایی
13)نظارت و کنترل مستمر فرآیندها و ارتقا و بهینه سازی خدمات و فرآیندهای آمبولانس هوایی
14)جمع آوری آمار ماموریتهای آمبولانس هوایی و مانیتورنمودن شاخصها با ایجاد داشبورت مدیریتی و تهیه گزارشات منظم از عملکردها و چالشها
15)مشخص نمودن ارشد هر شیفت و پیگیری صدور ابلاغ برای نامبرده
16)پیگیری تهیه لباس مخصوص پرسنل، کفش مناسب، عینک، جلیقه تجهیزات، هدست و کوله های حمل تجهیزات آمبولانس هوایی ودیگر ملزومات
17)نظارت و پیگیری رعایت کامل دستورالعمل جامع آمبولانس هوایی و ارسال گزارش ماهیانه عمکلرد جهت ارسال به ریاست مرکز و اورژانس کشور
18)شرکت درجلسات هماهنگی کشوری و استانی
19)ایجاد سامانه بایگانی و مستندسازی فعالیتهای آمبولانس هوایی
20)نظارت بر استفاده از نیروهای رسمی یا پیمانی درخدمات آمبولانس هوایی
21)نظارت بر مفاد و اجرای قرارداد بین دانشگاه و مراکز خدمات بالگردی و تحقق منافع نظام سلامت
22)ارتباط مستمر و ارائه گزارشات و آمار مرتبط با آمبولانس هوایی به کارشناس ستاد اورژانس کشور
23)پیگیری در آموزش و ارتقای دانش انتقال هوایی ،ایمنی پرواز،امنیت پرواز به ذی نفعان اصلی از جمله آن پرسنل پایگاههای زمینی ،پرسنل مراکز درمانی ، مدیران دانشگاه ،حراست ،خدمات، ارگانهای همکار فرابخشی ودیسپچ