رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از نجات جان یک بیمار در سنندج با اقدام بهموقع کارشناسان اورژانس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بابک هدایی اظهار کرد: عصر امروز و در ساعت ۱۹:۳۰ گزارشی مبنی بر ضعف و بیحالی شدید یک خانم ۵۰ ساله به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس اعلام شد. با توجه به ترافیک سنگین در خیابانهای شهر، موتورلانس کد ۴۰۱۷ بلافاصله به محل اعزام شد و در کوتاهترین زمان ممکن بر بالین بیمار حاضر شد.
هدایی افزود: بررسیهای اولیه نشان داد بیمار پس از مصرف یک قرص مسکن دچار واکنش آلرژیک شدید شده و علائمی از جمله تنگی نفس، کبودی اندامها (سیانوز)، خارش گسترده و کاهش سطح هوشیاری داشت. همچنین فشار خون بیمار به ۸.۵ کاهش یافته و سطح اکسیژن خون نیز به ۸۸ درصد رسیده بود.
وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات درمانی اولیه و اکسیژندرمانی آغاز شد و پس از مشاوره با پزشک مرکز، تشخیص شوک آنافیلاکسی مطرح و داروی اپینفرین به صورت عضلانی برای بیمار تزریق شد.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه تصریح کرد: پس از انجام اقدامات درمانی، وضعیت بیمار بهتدریج بهبود یافت بهگونهای که تنگی نفس کاهش پیدا کرد و علائم حیاتی بیمار نیز پایدار شد.
هدایی گفت: بیمار پس از تثبیت وضعیت توسط تیم اورژانس به همکاران شیفت پایگاه بانوان تحویل و برای ادامه مراقبتهای درمانی به مرکز درمانی منتقل شد.
وی در پایان از تلاش کارشناسان اورژانس در این مأموریت قدردانی کرد.

| افراد آنلاین | 0 |
| بازدید صفحه جاری | 1303 |
| تاریخ بروز رسانی | 1405/02/16 |
| بازدید امروز | 8734 |
| بازدید دیروز | 29197 |
| بازدید کل | 9473616 |

