مددکاری


مسئول واحد

چنور حیدرزاده

سمت: مسئول واحد مددکاری

تحصیلات:

سوابق کاری: 5 سال


شرح وظایف

  • بررسی و حل مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی مددجویان بیمار مراجعه کننده به حوزه معاونت درمان از جمله مصاحبه، اجرای طرح‌های کمکی در رفع مشکل آنان.

  • راهنمایی و معرفی مددجویان مراجعه کننده جهت دریافت امکانات پزشکی و پیرا پزشکی به مراکز درمانی تابعه و دیگر مؤسسات درمانی کشور.

  • پیگیری درمان مددجویان بیمار و ایجاد ارتباط با موسسه درمانی ارائه دهنده خدمات پزشکی.

  • شناسایی و ایجاد ارتباط حرفه‌ای با منابع مالی، اجتماعی، رفاهی و درمانی جهت کمک به حل مشکل اقتصادی مددجویان بیمار در پرداخت هزینه‌های درمانی همچنین در صورت نیاز ارتباط با موسسات خیریه، کمیته امداد یا سازمان بهزیستی.

  • بررسی شکایات واصله از واحد مددکاری مراکز و ارائه گزارش و پیگیری در جهت رفع مشکل شاکیان.

  • نظارت، بازدید و کنترل بر حسن اجرای وظایف واحدهای مددکاری مراکز درمانی تابعه و هماهنگ نمودن آنان با خط مشی ستاد ذیربط.

  • تشکیل جلسات توجیهی مددکاری و ارائه مشورت‌های تخصصی به مددکاران واحدهای تابعه جهت ارتقاء و پیشبرد کمی و کیفی فعالیت‌های مددکاری.

  • جذب و توزیع مناسب نیروی انسانی واحدهای تابعه مددکاری اعم از نقل و انتقال، استخدام و به کارگیری مشمولین طرح نیروی انسانی.

  • همکاری در تشکیل دوره‌های آموزشی حین خدمت جهت بالا بردن کیفیت امور مددکاری.

  • جمع آوری آمار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های واحد مددکاری مراکز تابعه و بررسی، پایش، ارزشیابی فعالیت‌ها و انعکاس به مقامات ذیربط.

  • همکاری و ارائه خدمات مددکاری اجتماعی یا اعزام مددکاران جهت کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و حوادث غیرطبیعی.

  • ایجاد هماهنگی بین خدمات مددکاری اجتماعی و سایر فعالیت‌های درمانی ستاد.

  • برنامه‌ریزی در جهت آشنا نمودن و جلب افراد خیر و موسسات و نهادها در خصوص همکاری‌های بهداشتی درمانی و رفاهی.

  • انجام تحقیقات و پژوهش‌های اجتماعی، درمانی در ارتباط با وظایف مددکاری و ارائه نتایج بدست آمده به مقامات ذیربط جهت برنامه‌ریزی‌های مقتضی.

  • انجام هماهنگی های لازم جهت اجرای دستورالعمل‌ها و مقررت ابلاغی بهداشتی درمانی از وزارتخانه و یا دانشگاه علوم پزشکی.

  • مشارکت جدی در کمیته‌های بیمارستانی در جهت تحقق اهداف مددکاری اجتماعی در ارتقاء ارائه خدمات به ارباب رجوع.

  • شرکت در دوره‌های آموزشی و همایش‌ها و… مرتبط با رشته مددکاری اجتماعی در رشته بهداشت و درمان جهت روزآمد کردن اطلاعات و آموزه‌ها جهت به کارگیری.

  • جمع آوری و بررسی هزینه‌های تخفیفی رایگان اعمال شده از واحدهای مددکاری مراکز و اعلام مبلغ تخفیفی به وزارت متبوع، همچنین پیگیری جهت بودجه تخصیصی از وزارت متبوع و اختصاص آن به مراکز.

  • جمع آوری و بررسی کلیه پرونده های مصدومین ترافیکی مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه و اعلام مبلغ تخفیفی به وزارت متبوع، همچنین پیگیری جهت بودجه تخصیصی از وزارت متبوع و اختصاص آن به مراکز.

  • پیگیری بودجه‌های مربوط بیماران خاص، صعب العلاج و سرطان و دیابت و نیازمندان.

  • بررسی کلیه فاکتور پروتزهای پرونده مصدومین ترافیکی و پیگیری امر در صورت مغایرت فاکتورها و هزینه آن‌ها با خدمات ارائه شده.

  • بازدید از واحدهای حسابداری، ترخیص، اورژانس، داروخانه، بخش‌های جراحی، تجهیزات پزشکی، مدارک پزشکی مراکز درمانی و ارزیابی عملکرد آن‌ها جهت بررسی وضعیت مصدومین ترافیکی و اسناد مربوط به آن‌ها.

سامانه های دانشگاه