خدمات


مسئول واحد

غفور یزدانی

تحصیلات: دیپلم

سوابق کاری: 7 سال

برای نوشتن اینجا را کلیک کنید...

شرح وظایف

  • نظافت محیط بیمارستان و گردگیری محیط‌هایی مانند اتاق بیماران و پرسنل بیمارستان و همچنین نظافت درب‌ها، دیوارها و پنجره‌ها.

  • آماده کردن تجهیزات پزشکی و شستشو و گردگیری آنان تحت نظارت مسئول مربوطه، جابه‌جایی ملزومات اداری بیمارستان نیز از دیگر وظایف است.

  • آماده کردن و ضدعفونی کردن اتاق بیماران، تخت‌ها و برانکارد به‌صورت روزانه است وکارهایی اعم از خالی کردن و تمیز کردن یخچال باید پس از ترخیص بیمار انجام شود.

  • آماده کردن وسایل موردنیاز بیماران که بر اساس بستری شدن آن‌ها متفاوت است برای مثال مسواک، لیوان، دستمال و کارهایی از قبیل فراهم کردن کتاب یا مجله در صورت تمایل و درخواست بیمار.

  • تحویل وسایل مصرفی در بخش‌های مختلف از انبار مرکزی بیمارستان و همچنین جابه‌جایی‌هایی از قبیل پرونده‌های بیماران، بردن نمونه‌های آزمایشی به آزمایشگاه، انتقال بیماران از بخشی به بخش دیگر با هماهنگی و نظارت پرستار، حمل کردن و جابه‌جایی ترالی‌های زباله به اتاق زباله و تفکیک زباله‌های عفونی و غیرعفونی.

  • نظافت سرویس‌ها بهداشتی بیمارستان و پر کردن منظم ظروف مایع‌های شستشو و ضدعفونی‌کننده، کنترل تمیزی وسایل بهداشتی برای مثال جمع‌آوری و شستشو البسه سبز اتاق عمل، ملحفه، روپوش پرسنل.

  • نظافت محوطه بیمارستان اعم از پیاده‌روها، پارکینگ، تخلیه سطل‌های زباله محوطه، نظافت راه‌پله ساختمان پزشکان، نظافت قسمت‌های چمن‌کاری شده.

  • استفاده از وسایل حفاظت فردی اعم از دستکش و ماسک الزامی است.

  • داشتن لباس‌های تمیز و متحدالشکل در محل کار و رعایت این قانون در ایجاد نظم نقش به سزایی دارد.

  • داشتن ارزشیابی برای کادر خدماتی بیمارستان هرچند وقت یک‌بار.

  • داشتن یک برنامه اصولی برای انجام وظایف کادر بیمارستان در جهت ارتقاء کیفیت فرایندها، ایجاد نظم و نداشتن تداخل در انجام کارها محیط دارای اهمیت بسیار است، پس داشتن چک‌ لیست وظایف برای جلوگیری فراموشی و مواردی که ذکر شد لازم است.

سامانه های دانشگاه