نظافت محیط بیمارستان و گردگیری محیطهایی مانند اتاق بیماران و پرسنل بیمارستان و همچنین نظافت دربها، دیوارها و پنجرهها.
آماده کردن تجهیزات پزشکی و شستشو و گردگیری آنان تحت نظارت مسئول مربوطه، جابهجایی ملزومات اداری بیمارستان نیز از دیگر وظایف است.
آماده کردن و ضدعفونی کردن اتاق بیماران، تختها و برانکارد بهصورت روزانه است وکارهایی اعم از خالی کردن و تمیز کردن یخچال باید پس از ترخیص بیمار انجام شود.
آماده کردن وسایل موردنیاز بیماران که بر اساس بستری شدن آنها متفاوت است برای مثال مسواک، لیوان، دستمال و کارهایی از قبیل فراهم کردن کتاب یا مجله در صورت تمایل و درخواست بیمار.
تحویل وسایل مصرفی در بخشهای مختلف از انبار مرکزی بیمارستان و همچنین جابهجاییهایی از قبیل پروندههای بیماران، بردن نمونههای آزمایشی به آزمایشگاه، انتقال بیماران از بخشی به بخش دیگر با هماهنگی و نظارت پرستار، حمل کردن و جابهجایی ترالیهای زباله به اتاق زباله و تفکیک زبالههای عفونی و غیرعفونی.
نظافت سرویسها بهداشتی بیمارستان و پر کردن منظم ظروف مایعهای شستشو و ضدعفونیکننده، کنترل تمیزی وسایل بهداشتی برای مثال جمعآوری و شستشو البسه سبز اتاق عمل، ملحفه، روپوش پرسنل.
استفاده از وسایل حفاظت فردی اعم از دستکش و ماسک الزامی است.
داشتن لباسهای تمیز و متحدالشکل در محل کار و رعایت این قانون در ایجاد نظم نقش به سزایی دارد.
داشتن ارزشیابی برای کادر خدماتی بیمارستان هرچند وقت یکبار.
داشتن یک برنامه اصولی برای انجام وظایف کادر بیمارستان در جهت ارتقاء کیفیت فرایندها، ایجاد نظم و نداشتن تداخل در انجام کارها محیط دارای اهمیت بسیار است، پس داشتن چک لیست وظایف برای جلوگیری فراموشی و مواردی که ذکر شد لازم است.